Neseniai ir visai ne savo noru teko Vilniaus autobusų
stotyje pusantros valandos praleist. Visiems aš jau guodžiausi ir bambėjau dėl
tu „patobulintų“ visuomeninio transporto grafikų, tai ir nebesiplėsiu. Bet deja
vu pagriebė ir nepaleido. Ir pinigų vietiniai stoties „budėtojai“ paprašė, ir
cigarečių. Kaip ir prieš dešimt, penkis ar vienerius metus :D Tiesa, dienos
vidury kaulintojai niekada nebūna labai aktyvūs. Gyvenimas bėgėtis pradeda po
pietų ir įsismarkauja vėlai vakare. Tuomet fizionomijų, istorijų gausa užlieja
visą stotį. Taip jau susiklostė, kad Vilniaus autobusų stoties aplinką labai
dažnai tekdavo iš arti stebėti – dėl geografinės buto padėties kelionės iš
centro namo ir iš namų į centrą siejasi būtent su stotyje esančiomis
mikroautobusų ir autobusų stotelėmis. O, kad jau turiu savybę į visokius darbus
uodegą įmerkt ar dar kokio velnio prisigalvoti, tai būdavo, kad ir visus metus
kasdien ten pat autobuso laukdavau.
Sakoma, kad traukinių, autobusų stotys – miesto veidas.
Manau, tikrai ne lietuvių išmislas tas posakis. Ir ne duok tu Dieve tokį
snukelį, kaip stotis. Logiška ir savaime suprantama, kad joje tik išlipus reik
greičiau nešt kudašių iki miesto transporto stotelės ar tiesiog pėščiomis
kulniuot reikiama krytimi. Kur ten dairytis. Nors... eilinį kartą įsitikinau,
kad informacijos stotyje tikrai galima rasti daug, bet tūlas pilietis hm...
kyla įtarimas, kad tikrai ne visi skaityt moka. Arba metams bėgant mano
kantrybė mažėja. Ir ką aš galvoju, kai šalia schemos stovėdamas žmogus klausia
– o tai kur važiuoja toks ir toks troleibusas, geriau nutylėti. Mandagiai
paaiškinti, dar vienam papasakoti, trečiam pasiūlyt akis pakelt ir pačiam
pasižiūrėt :D
Žvelgiant plačiau, tikrai nesu jokia stočių ekspertė.
Studijų metais tik su krepšiais autobusu į Vilnių grįždavau. O maršrutas
Vilniaus – Alytus sėkmingai autostopu įveikiamas. Kas tie 120 km kai visi
ilgieji keliai po Europos miestus įveikti tranzuojant. Tiesa šiek tiek Varšuvos
ir Zagrebo autobusų stotyse laiko yra tekę praleist. Dar Suvalkų traukinių
stotis... Na, dar vieno iš Vengrijos miestų, kurio vien iš priebalsių sudarytą
pavadinimą labai ilgai mokiausi ištarti, stotyje misiją bilietą nusipirkti
prisimenu. Su užrašais ant lapelio prie kasos teko žingsniuot – sunku man su
tom fino-ugrų kalbomis.
Smagiausi ir gausiausi prisiminimai iš lietuviškų miestų.
Tokiei nesibaigiantys :D Pamenu, kaip daugiau nei prieš dešimt metų Varėnos
traukinių stotyje pilvams gedulingas melodijas grojant kavinukę užmatėm.
Užuodėm iš tolo nulaistytas grindis, o kur dar veideliai lanktojų... Pro
praviras duris dirstelėjau – nenusakomo amžiaus vyriškiai dešreles valgo.
Sukrapštėm monetas ir pirmyn pas tris dešimtmečius šukuosenos nekeitusią
„bufetavą“. Ten jau ir stoties siurprizas laukia – „Ne. Dešrelių neduosiu.
Nedaug yra tai tik prie alaus, o tai jie (suprask nuolatiniai lankytojai) man
čia visas grindis nuvems“ :D Alaus mes
ne prieš, o vat centų per mažai... Tai pirkom alaus ir vieną dešrelę dovanų
gavom, nes pinigų užteko tik dviem alaus ir vienai „sosiskai“ :D Tiesa, kiek
teko pro šalį važiuojant matyt dabar Varėnos traukinių stotis atsinaujinus ir
išsičiustijus atrodo.
Ai, mano paauglystės laikais Kauno traukinių ir autobusų
stotyse vakarais bei naktimis po sales vaikščiodavo budėtojai ir žadindavo
miegančius būsimus keleivius. Ne, ne tam, kad išvyti. Patardavo batus po galva
pasidėt, nes miegantiems kas nuaus.
Deja, deja... Vilnius suformavo tokį keistą refleksą.
Stovint bet kokio miesto autobusų stotyje laukiu kol kas nors ko nors prašys.
Ir ką – nu gi keista kai Rokiškyje, Alytuj ar dar kur niekas neprieina. Matyt
čia tik didžiųjų LT miestų bėda... Realiai tai net ne pačioje stotyje visas
gyvenimas verda, o jos aplinkoje. Čia kaip archeologijos paminkas ir jo
apsauginė zona, kur gali kas nors būti, o gali ir nebūti. Tai vat toje stoties buferinėje
zonoj ojoj kiek visko vyksta :D
O jei dar kas nors, kaip ir aš, aplinką stebėt mėgsta...
Matyt pati ne kartą esu tapus šypsenos priežastimi. Ypač smagios darbinės
kelionės – specialybė/gyvenimo būdas toks, kad gyvenimas be mašinos tikrai
komplikuotas. Esu į sausakimšą autobusą ne tik su didele kuprine, bet ir visa liniuote,
kompiuteriu, fotoapratu ir dar velnias žino kuo susigrūdus. Keleiviai atsidžiaugt negalėjo.
Kažkada žiaaauriai pramiegojau. Ir ką – lekiu traukinių
stotin. Drabužius ir fotoaparatą
kuprinėn susigrūdus, ant peties kompiuteris, vienoj rankoj liniuotė, kitoj –
kastuvas. Pirmas ženklas, kad miego trūksta – nepastebėjau stiklinių durų.
Sveikos liko. Įsikabarojau į traukinį, beveik snaust susiruošiau ir išgirstu,
kad iš to kelio, kurį maniau esant „savu“ traukinys išvyksta... tikrai ne ten
kur man reikia. Lekiu su visais daiktais lauk. Jei tą veiksmą, daiktais
apsikrasčius, lėkimu galima pavadint. Vos spėjau – durys jau grasino
prispausti. Tada – „teisingo“ traukinio ieškot. Vėl vos spėju. Iš to džiaugsmo ir
žioplum,o vidury vagono triukšmingai išsitiesiu visu ūgiu išbarstydama kišenių turtą po sėdynėmis. Poros valandų kelionę pramiegojau. Nuo stoties šeši
km pesčiomis – ir dešimtą ryto jau darbo vietoj. O ten darbininkai ant
automobilių susmuštinius susidėję, pilnais žandais žiaumoja – „tai pagaliau
išsimiegojot. Gerai jums... o mes tai čia vat jau nuo aštuonių čia triūsiam“.
Ai, begalinės tos kelioninės istorijos. Matyt metas, spjaut
darbų/namų/visokių reikalų pusėn ir išsiruošt kur nors. Toli, toli...
Taip taip! Issiruoski pas mane sveciuosna!
AtsakytiPanaikinti